IDEA-odbyt je určen pro použití v oddělení odbytu. Zajišťuje evidenci a sledování zakázek, skladování vlastních výrobků a zboží, předávání požadavků odbytu do výroby, evidenci reklamací a požadavků na pozáruční servisní zásahy včetně jejich vyřízení.
Základní charakteristiky projektu IDEA-odbyt jsou:
Evidence zakázek a jejich stavu
- Zakázka obsahuje základní data o zakázce (odběratel,termín,kontakt atd.) a seznam výrobků či zboží požadovaných zákazníkem.
- Podává přehled o změnách stavu zakázky (např. "výhled", "dohodnuto na 90%", "objednáno","realizuje se", "vyrobeno", "dodáno", "pozáruční servis", "ukončeno"). Stavy zakázek lze doplňovat a měnit.
- Eviduje se historie stavů na zakázce (historie je viditelná v zakázce).
- Je možné zaevidovat "výhledové" zakázky, které se nepromítnou do plánu odbytu a tedy ani do požadavků na výrobu.
- K zakázce je možné evidovat reklamační a servisní informace.
Předávání požadavků do výroby
- Plán odbytu podává přehled o plánovaných zakázkách a jejich plnění v libovolném období s různými detaily pohledu.
Skladování zboží a výrobků
- Umožňuje vyskladnění (prodejka-dodací list) na zakázku -> automaticky se projeví v plnění zakázky.
- Dává možnost automaticky vystavit fakturu z prodejky.
- Sleduje plnění zakázky na základě dodávek odběrateli (dodacích listů)
Evidence reklamací a požadavků na servisní zásahy
- Poskytuje možnost evidovat reklamace a servisní zásahy. U obou umožňuje evidovat požadovaný termín, popis, datum vyřešení a popis řešení.
- Umožnuje klást dotazy typu "Kolik servisních zásahů musíme provést příští týden", "Kolik reklamací jsme měli v letní sezóně", "Kolik reklamací je na kterou zakázku", "Které reklamace jsou po termínu" a podobně.
Poznámky:
IDEA-odbyt vyžaduje nainstalovaný projekt IDEA-sklady.
IDEA-odbyt je navržen pro použití s projektem IDEA-výroba,ale nevyžaduje jeho instalaci.
na začátek stránky
|
 |